Nowe media na wycieczce dydaktycznej

Słuchacze nowych mediów byli na kolejnej wyciecze dydaktycznej. Dokąd pojechali? Tego można dowiedzieć się ze sprawozdania i materiału filmowego studentów. Kliknij TUTAJ

Sprawozdanie

W dniu 17.01.2020 roku my, studenci III roku nowych mediów, wraz z dr. Krzysztofem Czaplą wyjechaliśmy do Poznania na wycieczkę dydaktyczną, którą pan dr obiecał już na pierwszym roku. Nadmiar obowiązków, praktyki zawodowe uniemożliwiły wcześniejszą realizację, ale w końcu się doczekaliśmy.  Zbiórka była już o 6.30 na dworcu kolejowym. Wykorzystaliśmy nowe połączenie z Lesznem i świetnie skomunikowane pociągi, by już o 8.30 być na miejscu.  Spokojnie zjedliśmy śniadanie w Pijalni Czekolady na Rynku i o 10.00 weszliśmy do Muzeum Archeologicznego.  Dzięki temu, że dr K. Czapla jest cenionym archeologiem, pracownicy muzeum poświęcili nam bardzo dużo czasu. W trakcie oprowadzania, wspaniała Pani Przewodnik, z pasją opowiadała nam o epoce kamienia, epoce brązu i kulturze łużyckiej.  Mieliśmy możliwość usłyszeć o zabytkach z okresu przedrzymskiego, wpływach rzymskich i wędrówkach ludów.  W muzeum znajdują się również zbiory kultury pozaeuropejskiej, ponieważ jeden z wcześniejszych dyrektorów wziął udział w badaniach archeologicznych na terenie Egiptu, zapoczątkował tym samym zainteresowanie muzeum archeologią śródziemnomorską. Pojawiły się odtąd wystawy przybliżające zwiedzającym między innymi cywilizacje afrykańskie.  Jako goście specjalni mogliśmy zajrzeć w zakamarki, takie jak archiwum, laboratorium z pracownią, gdzie opracowują eksponaty i magazyn – tam mogliśmy wszystkiego dotknąć, a nie tylko popatrzeć przez szybę! Takiej okazji chyba już drugi raz nie będziemy mieli, więc bardzo nas cieszy ten wyjazd. Specjalne podziękowania składamy Dyrekcji Muzeum Archeologicznego.  Zapraszamy do obejrzenia krótkiego  reportażu z wyjazdu.