Zajęcia na kierunku nowe media nie zawsze są takie zwyczajne, jakby mogło się wydawać.

Nowe media, to kierunek praktyczny, o czym można się przekonać. Tradycyjne wykłady oczywiście również są przeprowadzane – czasami trzeba posiedzieć w ławkach, posłuchać i robić notatki. Jednak ćwiczenia z Treningu umiejętności społecznych przybrały formę bardzo nietypową. Na jednych z zajęć studenci poznawali techniki negocjacji w różnych krajach świata. O biznesowym savoir-vivre w danym kraju przygotowali prezentacje. Dowiedzieli się wielu interesujących rzeczy. Bo czy wszystkim wiadomo, że w niektórych krajach wypada spóźnić się na umówione spotkanie, a gdzie indziej w żadnym wypadku nie można używać koloru czerwonego?

Oprócz sposobów komunikacji interpersonalnej, studenci starali się przybliżyć kulturę danego kraju. Do swoich prezentacji przygotowali poczęstunek charakterystyczny dla danego państwa. Po zjedzeniu przekąsek, wspólnie zajęli się szukaniem podobieństw i różnic w prowadzeniu negocjacji na świecie.

Na innych ćwiczeniach z tego samego przedmiotu studenci zapoznali się z systemem Assessment Center. Jest to wielowymiarowy proces oceny potencjału i kompetencji zawodowych, kandydat oceniany jest przez specjalnie powołaną do tego zadania kilkuosobową komisję.  Na początku studenci dowiedzieli się, że w trakcie trwania sesji Assessment Center kandydaci otrzymują kreatywne, czasem wydawałoby się dziecinne zadania, które mają pomóc w ocenie kreatywności i wychodzenia z trudnych sytuacji.

Tak mgr Ewa Pastor postanowiła sprawdzić kreatywność swoich studentów. Studenci w parach otrzymali dokładnie takie przedmioty: kawałek plasteliny, dwie słomki, dwie wykałaczki, dwie gumki recepturki, a niektórzy dodatkowo również cztery guziki. Polecenie było takie, aby z tych przedmiotów  skonstruować stanowisko pracy, o które studenci się ubiegali. Niektórzy studenci budowali stanowisko biura podróży, inni mieli zbudować nowy model wózka widłowego, a jeszcze inni studio nowego programu telewizyjnego. Warunek był taki, że wszystkie otrzymane przedmioty, musiały być wykorzystane.

Efekty pracy zaskoczyły wykładowcę, jak i samych studentów. Wychodzi na to, że kreatywności studentom nowych mediów nie brakuje.

Zdjęcia z obu zajęć dostępne są w Galerii PWSZ.